Avizarea 2024 se desfășoară între 23 octombrie – 31 decembrie 2023, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 25/12.10.2023 a Consiliului Național al OAMGMAMR privind aprobarea Procedurii de eliberare a avizului anual pentru exercitarea profesiilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în regim salarial, independent sau în regim de voluntariat pe teritoriul României se va desfășura în două variante, la alegere:

online prin trimiterea documentelor prin platforma de reavizare

– fizic – cu depunerea documentelor la sediul filialei

Documentele necesare eliberării AVIZULUI ANUAL PENTRU AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI de asistent medical generalist, moașă și asistent medical pentru anul 2024:

  • Asigurarea de răspundere civilă profesională – malpraxis, încheiată pentru întreg anul 2024.

Valorile minime a riscului asigurat le găsiți la …

  • Asistenții medicali titulari de asigurări pentru anul 2023 emise de EUROINS au obligația de a-și obține asigurarea cu valabilitate din 12.2023 până în 31.12.2024.
  • Raport per salariat din REVISAL semnat, ștampilat și datat de către angajator, care este valabil maxim 30 de zile de la data emiterii.
  • Cererea tip pe care o puteți descărca de aici:…
    • Pentru cei care au asigurări emise de EUROINS pentru anul 2023 – este necesar să depună o cerere de același tip pentru completarea de Aviz pentru perioada 9.12.2023 – 31.12.2023
  • Fiecare solicitant care a profesat mai mult de șase luni în anul 2023 trebuie să aibă acumulate 30 de credite, la momentul depunerii solicitării.
  • Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.

PRECIZĂRI:

  • În cazul în care se exercită profesia în specialități diferite vor fi emise avize diferite care vor fi însoțite de polițe de asigurare diferite, încheiate pentru fiecare specialitate.
  • La depunerea documentelor la sediu vi se va comunica suma de plată pentru cotizație, care va fi calculată în baza raportului per salariat depus; la solicitările online se va primi mesaj de confirmare de intrare a documentelor generat automat, iar după prelucrarea documentelor trimise se va comunica suma de achitat pentru cotizația 2024.
  • Pentru varianta fizică, la preluarea Avizului de către solicitant, acesta va depune dovada plății, iar la varianta online, avizul se va trimite după ce se va primi dovada plății.

Plata cotizației se face în contul OAMGMAMR Filiala Alba RO91BTRLRONCRT0262257501 deschis la Banca Transilvania, cu mențiunea “cotizație 2024”.

  • Absolvenții de scoală postliceală sau facultate (anul 2021 – 2023) care s-au înscris în OAMGMAMR pe baza adeverinței eliberate de unitatea de învățământ vor trimite:
  • copia după certificatul de calificare profesională/diploma de licență (diploma de absolvire) pentru actualizarea Certificatului de Membru

–     Pentru cei care și-au schimbat în cursul anului 2023 locul de muncă vor trimite acte doveditoare (adeverința de vechime primită la încetarea contractului de muncă).

–  Pentru cei care profesează în baza documentelor PFI vor trimite contractele de prestări servicii și declarația de venituri depusă la Administraţia Finanţelor Publice în 2023 și CIF-ul.

Vă recomandăm să urmăriți tutorialul privind încărcarea documentelor în vederea obținerii avizului pentru anul 2024. Pentru vizualizare tutorial click aici