Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România - Filiala Alba

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România - Filiala Alba

Bine ați venit

Suntem o organizaţie profesională neguvernamentală, apolitică, de interes public, fără scop patrimonial care regrupează asistenţii medicali din România, având ca obiect de activitate controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical (cea de asistent medical de farmacie se asimilează celei de asistent medical), ca profesii liberale de practică publică autorizate.

IMPORTANT

Regulament pentru accesul vizitatorilor în sediul Filialei Alba a OAMGMAMR

Eliberare Aviz pentru anul 2024

Avizarea 2024 se desfășoară între 23 octombrie – 31 decembrie 2023, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 25/12.10.2023 a Consiliului Național al OAMGMAMR privind aprobarea Procedurii de eliberare a avizului anual pentru exercitarea profesiilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în regim salarial, independent sau în regim de voluntariat pe teritoriul României se va desfășura în două variante, la alegere:

online prin trimiterea documentelor prin platforma de reavizare

– fizic – cu depunerea documentelor la sediul filialei

Documentele necesare eliberării AVIZULUI ANUAL PENTRU AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI de asistent medical generalist, moașă și asistent medical pentru anul 2024:

  • Asigurarea de răspundere civilă profesională – malpraxis, încheiată pentru întreg anul 2024.

Valorile minime a riscului asigurat le găsiți la …

  • Asistenții medicali titulari de asigurări pentru anul 2023 emise de EUROINS au obligația de a-și obține asigurarea cu valabilitate din 12.2023 până în 31.12.2024.
  • Raport per salariat din REVISAL semnat, ștampilat și datat de către angajator, care este valabil maxim 30 de zile de la data emiterii.
  • Cererea tip pe care o puteți descărca de aici:…
    • Pentru cei care au asigurări emise de EUROINS pentru anul 2023 – este necesar să depună o cerere de același tip pentru completarea de Aviz pentru perioada 9.12.2023 – 31.12.2023
  • Fiecare solicitant care a profesat mai mult de șase luni în anul 2023 trebuie să aibă acumulate 30 de credite, la momentul depunerii solicitării.
  • Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.

 PRECIZĂRI:

  • În cazul în care se exercită profesia în specialități diferite vor fi emise avize diferite care vor fi însoțite de polițe de asigurare diferite, încheiate pentru fiecare specialitate.
  • La depunerea documentelor la sediu vi se va comunica suma de plată pentru cotizație, care va fi calculată în baza raportului per salariat depus; la solicitările online se va primi mesaj de confirmare de intrare a documentelor generat automat, iar după prelucrarea documentelor trimise se va comunica suma de achitat pentru cotizația 2024.
  • Pentru varianta fizică, la preluarea Avizului de către solicitant, acesta va depune dovada plății, iar la varianta online, avizul se va trimite după ce se va primi dovada plății.

Plata cotizației se face în contul OAMGMAMR Filiala Alba RO91BTRLRONCRT0262257501 deschis la Banca Transilvania, cu mențiunea “cotizație 2024”.

  • Absolvenții de scoală postliceală sau facultate (anul 2021 – 2023) care s-au înscris în OAMGMAMR pe baza adeverinței eliberate de unitatea de învățământ vor trimite:
  • copia după certificatul de calificare profesională/diploma de licență (diploma de absolvire) pentru actualizarea Certificatului de Membru

–     Pentru cei care și-au schimbat în cursul anului 2023 locul de muncă vor trimite acte doveditoare (adeverința de vechime primită la încetarea contractului de muncă).

–  Pentru cei care profesează în baza documentelor PFI vor trimite contractele de prestări servicii și declarația de venituri depusă la Administraţia Finanţelor Publice în 2023 și CIF-ul.

Vă recomandăm să urmăriți tutorialul privind încărcarea documentelor în vederea obținerii avizului pentru anul 2024. Pentru vizualizare tutorial click aici

Eliberare Aviz pentru anul 2023

OAMGMAMR Filiala Alba a început REAVIZAREA pentru anul 2023 conform prevederilor Hotărârii nr.5/11.03.2020 a Consiliului Naţional al OAMGMAMR.

Reavizare pentru anul 2023 se va desfășura atat online, cat si fizic – dosarele de pot depune la sediul ordinului.

Vă recomandăm să urmăriți tutorialul privind încărcarea documentelor în vederea obținerii avizului pentru anul 2023. Pentru vizualizare tutorial click aici

Documentele necesare eliberării AVIZULUI ANUAL PENTRU AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI de asistent medical generalist, moașă și asistent medical pentru anul 2023 pentru membrii săi sunt:

  1. Certificatul de membru
  2. Asigurarea de răspundere civilă profesională – malpraxis, încheiată pentru ÎNTREG anul 2023, valoarea minimă asigurată fiind de :

– 10.000 euro – pentru asistenții medicali și moașe care își exercită profesia în unitățile sanitare cu paturi

– 4.000 euro – pentru asistenții medicali care își exercită profesia în cabinet de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale

– 2.000 euro – pentru asistenții medicali care își exercită profesia în farmacii

– 20.000 de euro – pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care care exercită profesia în regim independent ca persoană fizică independentă sau ca titulari de cabinetele individuale de practică independentă

Recomandăm ca asigurarea de răspundere civilă profesională să cuprindă daune morale, variantă care acoperă mult mai sigur riscurile profesionale la care sunt expuşi asistenţii medicali.

Legislație – Valori minime ale asigurărilor de răspundere civilă petru personalul medical / Hotărârea 39/2018 privind încheierea asigurării pentru răspunderea civilă profesională pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care care exercită profesia în regim independent ca persoană  fizică independentă sau ca titulari de  cabinetele individuale de practică independent

Hotărârea nr. 1164/2022 privind aprobarea Procedurii de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate

  1. Raport per salariat din REVISAL eliberat în luna depunerii documentelor pentru reavizare.
  2. Dovada achitării cotizației pentru anul 2023

Cererea se poate aplica chiar dacă nu ați achitat cotizația, urmând să primiți pe mail suma care trebuie achitată.

Taxa se achită în contul OAMGMAMR Filiala Alba RO91BTRLRONCRT0262257501 deschis la Banca Transilvania.

Situații speciale:

Pentru cei care și-au schimbat numele sau cartea de identitate, vor prezenta acte doveditoare, după caz :

  • Carte de identitate
  • Certificat căsătorie
  • Sentință divorț

Pentru absolvenții de școală postliceală și facultate, care s-au înscris în OAMGMAMR pe baza adeverinței eliberate de unitatea de învățământ, vor încărca diploma de absolvire, urmând să depună ulterior în original, la sediu, varianta legalizată la notar.

Pentru cei care revin în activitate din concediul pentru îngrijirea copilului până la 2 ani, dacă nu au realizat acest lucru anterior reluării activității, vor prezenta suplimentar următoarele acte doveditoare :

  • Carte de identitate
  • decizie suspendare a contractului de muncă şi decizie de încetare a suspendării – sau raportul per salariat în care este operată acea perioada de suspendare

Pentru membrii care profesează ca PFI vor depune în plus faţă de cele menţionate anterior şi:

  • certificatul de înregistrare fiscală – (dacă nu l-au depus până acum)
  • ultima declaraţie cu veniturile realizate în anul precedent depusă la AJFP Alba (în locul raportului per salariat)

Pentru membrii pensionaţi care profesează vor depune în plus faţă de cele menţionate anterior şi:

  • Decizia de pensionare
  • Certificat de sănătate (fişa de aptitudini eliberată de medic de Medicina Muncii)

Asistenţii medicali care au absolvit programul de REVALORIZARE a formării iniţiale şi încă nu au depus o copie a diplomei pentru dosarul personal, o pot face pentru a le fi înregistrată şi pe certificatul de membru.

Pentru informații suplimentare vă rugăm să sunați la tel.: 0258 830 570.

Programul de lucru cu publicul este de luni- joi intre orele 10.00 – 16.00.

Lucrarea

“Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”

poate fi descărcată gratuit în format electronic accesând link-ul

Specializează-te pe domeniul care-ți place!

Noutăți

Cursurile Online se desfășoară pe platforma naționala

Date de contact

ADRESĂ

Tudor Vladimirescu Nr.26
Alba Iulia, jud. Alba

TELEFON

0258 830 570

ADRESĂ EMAIL

secretariat@oamralba.ro

PROGRAM CU PUBLICUL

Luni   09.00 - 15.00
Joi      09:00 - 18:00